Saturday, January 8, 2011

LUAHAN SAYA..

adui ! new year ini aku sangka bermulanya kehidupan aku yang baru..aku sangka aku akan move on dan lupakan dia.. adui dia lagi ! mesti kamu fikir begitu kan..ya..aku pun fikir juga kenapa hari ini aku tiba-tiba terfikir sama dia..dan paling teruk aku fikir dia jak airmata aku terus jatuh lagi..aku tidak menyangka yang selama dua bulan aku menangis..aku sangka cukup sudah..tangisan aku tidak akan keluar lagi tapi ternyata hari ini ia berlaku lagi..mungkin effect daripada novel yang aku baca atau pun memang betul pun aku nangis pasal dia..aku pun tidak tahu..aku berfikir macamana lah dia sekarang ? masi lambat datang pergi sekolah kah ? selalunya dulu aku paling awal pergi sekolah..tepat jam 6 memang aku jalan sudah..dan batang hidung dia gerenti kau takkan nampak masa tue..dia memang lambat datang sekolah..aish..aku pun risau..
bermulanya tahun baru nie..aku pun tidak mengerti sama diri aku..aku ubah segalanya..aku dye rambut aku..memang aku teringin sangat maw dye rambut dari dulu lagi..then aku mahu curl rambut aku..aku yang dulunya malas menjaga muka kini menjadi seorang perempuan yang rajin menjaga muka..bukan aku malas tapi tidak pernah aku pakai pencuci muka tue..aku maw jadi cantik tapi aku tidak pernah mahu jaga muka aku..kira macam cantik semula jadi lah kunun..tapi sekarang nie pantang panas..merungut..tutup-tutup muka..pakai krim..cuci muka..make-up jak terus cuci muka bersih-bersih..pakai losyen..astga~ tapi memang wajar lah kan..aku kan perempuan memang patut pun menjaga kebersihan dan kecantikan..kerja aku pulak jalan shoping..jalan shoping..asal ada duit shoping..asal makcik aku jalan..aku ikut then minta dia belikan aku baju..kalau bukan baju..buat rambut..pergi facial..dui ! babi tul aku nie..napa aku gedik nie..astaga~
tapi aku baru sedar kenapa perubahan aku begitu..itu semata-mata kerana aku maw kelihatan cantik sekiranya aku terjumpa dia atau dia nampak aku di mana-mana jak..aku maw dia menyesal sebab melepaskan aku..aku nie perempuan yang memang pantang nampak cermin..tiap kali aku tengok cermin aku akan berfikir ' macamlah nie kalau dia nampak aku berubah suda begini ?' aku akan berfikir ' mesti dia akan cakap aku cantik atau cute '..bukan aku mahu perasan tapi betul lah bah..aku nie pun kiranya tergolong dalam kumpulan cantik juga bah..maybe lebih kepada cute.. perasan ? bah lantak kau maw cakap apa..i dun care buduh ! baru aku sedar aku berubah sebab dia..bukan sebab new year..BUKAN !
aku pernah cakap kan di salah satu post aku yang aku tidak akan menulis pasal dia lagi..aku juga sudah bilang yang new year datang ertinya cerita dia dalam kehidupan aku juga akan berakhir..aku sedar tue..dan memang tidak patut kalau pantat jak yang bercakap..tapi aku tidak kotakan..aku betul-betul tidak ada mood..aku gila fikir pasal dia saja satu hari ini..macam-macam aku buat tuk lupa kan dia trmasuk makan kalau masa terluang..aku takut nanti aku fikir dia jadi aku makan..makan..lepas itu kerja..sibuk kan diri dengan kerja aku..aku cuba flirt sama lelaki lain..dan hasilnya aku dapat tiga orang lelaki yang cukup memeningkan kepala aku..cuba untuk membuka hati aku..kami semua text..inbox di fb..call..tanya hati aku..aku sudah berpunya ? well what ever..aku kesian sama dorang sebab tidak dapat bagi apa yang dorang mahu..poor ue guys..i'm sorry..kalau aku mahu aku pilih saja salah satu dari dorag tapi masalahnya satu pun tidak dapat buka hati aku nie ataupun sebenarnya aku yang terlalu memilih ? aku mencari dia dalam diri orang lain..memang tidak adil bagi diri dorang dan juga diri aku..dorang patut di beri peluang untuk menyatakan perasaan dorang dan aku patut memberi peluang kepada diri aku untuk bahagia sekali lagi..
tipu lah aku cakap kalau aku tidak cair sama ayat-ayat dorang..memang pun tapi satu pun tidak dapat buat hati aku berdebar macam dia buat sama aku..aku sebut nama dia..aku jumpa dia..aku fikir pasal dia..aku termimpi dia..semuanya mampu buat hati aku dupdapdupdap..berdebar-debar..walaupun kami bukanlah orang baru berkenalan..aku tengok fb dia pun aku berdebar juga..tengok gambar dia pun aku berdebar juga..kalau pun aku memanh harus mencari pengganti dia..biar lah lelaki itu juga buat aku berdebar sama macam dia buat sama aku..yang peliknya dalam aku menangis kesakitan mengenang dia..aku masih mampu tersenyum mengingat kenangan kami..muka dia..bau dia..kedegilan dia..kepala batu ! babyboy !
spoil brat !
saya menulis kerana saya tidak ada tempat untuk mengadu..kawan saya pun saya tidak tahu pergi mana..satu tidak menegur..satu menuduh saya..dua pergi plkn..satu kena grounded..dan yang lain tidak tahu..hilang tanpa khabar..salam..
MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: