Wednesday, April 20, 2011

malas aku nhe ah ..

dui .. macam malas aku mahu pergi kerja besok taw .. malas aku mahu menghadap muka bos aku thu .. tidak tahu kenapa ? dui .. bukan aku tidak menhargai dia bagi aku kerja tetapi cukup malas ikut cakap dia semua .. begini kah itu first time kau kerja ? macam itu kah ? kalau macam itu then normal lah thu .. tapi kalau tidak ertinya aku yang tidak normal .. gosh ! penat aku ! cepat-cepat lah hari sabtu .. aku mahu cuti nhe ah ..

cerita pasal hari sabtu .. aku ada interview jadi pramugari nhe .. mahu betul aku jadi sebab banyak gaji .. then boleh travel pergi luar negara . gosh ! bestnya thu . lebih-lebih lagi kalau aku dapat pergi KOREA .. PARIS .. wow ! Ya tuhan , mudahan aku dapat nhe kerja . make this easier for me .. AMIN !

continue : bersabar selagi aku mampu .. aku belum biasa bah kerja nhe .. semuanya masih baru bagi aku .. so please dont be tough to me ! jadi salesgirl ? aku ingat senang .. ternyata susah .. lidah kelu mulut membisu nhe kalau ada customer .. my bos said when customer come , i should say this ' HELO ! WELCOME . ' tetapi tidak aku dapat bercakap .. kelu bush ! adui .. payah nhe .. aku mahu panggil bos aku pun tidak aku tahu .. kadang aku panggil jak dia KAU . nah ! aku tidak tahu .. bab-bab menjadi salesgirl aku memang DUMMIES .. apa mahuu jadi sama aku nhe ah ?

banyak sindiran aku dapat dari kawan aku PAK LONG :

1. belajar naik bas .. belajar jalan kaki di kk ..
2. belajar berdikari . xkan seumur kau mahu minta tolong sama orang seja .
3. jadi salesgirl pun kau x mampu ? apa lah mahu jadi sama kau nhe ..
4. ringan jak bah thu keja cleaning ..
5. kau nhe ! semua pun kau x pandai .. aduiii ..

nah ! macam-macam aku dapat sindiran dari dia .. odoi ! isk .. kadang-kadang sakit hati aku . tapi memang kenyataan kan .. kesimpulannya aku malas mahu kerja tetapi terpaksa sebab aku mahu DUIT ! lama aku tidak jalan-jalan .. kira bernasib baik lah nhe aku boleh keluar mencari kerja . bukan macam kawan aku si dk dan nana .. ehhe .. :)

sukur lah mie .. gosh ! hari nhe aku dapat ZERO SALES .. nah ! kick kau .. nasib tidak kena marah ole bos nhe .. besok aku harap dapat sales lah k .. ada juga commision aku .. uiseh !
MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: