Tuesday, November 29, 2011

Resit

Baru kemas kini wallet buruk aku . Berlambak resit aku jumpa . Wallet aku bukan tebal duit tetapi tebal resit . Sakit aku rasa nampak resit pengeluaran duit aku . Boros betul aku ini . Tidak tahu mana sudah pergi duit semua tu . Paling mantaplah aku kalau dapat duit sekelip mata habis . Beli itu beli ini . Resit pembelian barang aku pun tebal juga tetapi kenapa aku masih rasa barang aku sikit . Macam aku rasa tidak cukup lagi barang aku . Kasut beli . Beli dan beli . Baju lagilahh . Beli lagii . Beg pun sama . Semua pun belum cukup ne . Kalau mama aku dengar atau nampak memang gerenti dia marah . Mama cakap ' kau ne masi ada kasut, beg mahu lagi beli . '
Itu baru mama aku belum lagi sayang aku . Marah-marah dia tu . Walau aku cakap kasut aku rosak sudah tapi dia masih cakap ' selagi belum tercabut tapak tu pakai ja . Tak payah beli baru . Membazir ja you ne . Janganlah terlampau buang duit tu bah ' . Nah mesti kena marah apalagi kalau mahu shopping sama dia . Dari aku start jalan sama dia dari habis jalan duit aku macam tu ja jumlah dia . Kalau aku mahu singgah kedai mahu beli barang mesti dia tarik tangan aku . Ok lagi dia kalau aku buang duit aku pergi makan, tengok wayang . Tapi kalau beli benda ne semua hampehhh ~
Oklah jugakan . At least sifat boros aku berkurang bah tetapi aku tetap mahu beli beli dan beli . Aku mahu shoppingggggg !!!! Kalau aku berjalan sama orang kedekut dan tahu menilai duit memang berjimat aku . Tetapi kalau aku jalan sama kawan bitchy aku jangan hairanlah .  Macam ibarat bila aku pergi mall semua kasut, baju,beg dan benda cantik tu panggil aku suruh beli ba . Susah juga ne .
Ahhh ! Terdesak sangat mahu shoppinggg .Tak sabar tunggu duit masuk . Tetapi walaupun duit masuk tetap juga aku tak boleh sebab aku dah buat plan nak buat birthday party adik lelaki aku . Birthday aku ? Tak tahu pula aku mahu buat atau tak ne . Masih tengah memikir bajet ne . Mahu minta sponsor dulu ne . Hehehe :) Tetapi kalau aku jadi buat aku invite kamu juga tu . Dan jangan lupa hadiah . Kalau tak jadi setakat wish pun cukup . Tapi ahli keluarga dan sahabat handai ( my baby ) mesti bagi present ah . Paling wajib tu sayang aku . 

p/s : Cepat 6/12 dan cepat masuk duit . Saat ini aku mahu makan pizza, nasi lemak, ikan ampap, mcd, momo, masakan kampung-kampung di MALINDO .  Mahu makan aku ne ! 
MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: