Tuesday, December 27, 2011

Baca jerr . Tak rugi pun :)

I dont know lah cerita apa aku mahu cakap pada post kali ini . i just finished membaca buku novel Cinta Kontrak . Lucu sangat dan menarik cerita dia . Kredit to penulis buku Nurul Ain Syuhada . Tetiba pula mahu ucap-ucap tahniah . Belum tentu penulis novel tu nak baca blog aku ni . Siot betul aku ne :) Best sangat cerita dia  . Mengisahkan perempuan berumur 19 tahun yang hidup dalam kemiskinan suddenly marry to prince charming bermata biru kacukan belanda . Wah macam cerita cinderella la pula . I wish it was me in the story . Ada hati pula ! Bukan dapat lelaki bermata biru kacukan ayam belanda tetapi expect boleh kahwin awal-awal macam tu . Isk ! Tak bagus aku ni . Terlalu awal lah mimi . Lek lerr ~ Have fun dulu bah . Kasih bahagia dulu parents kau sama adik-beradik kau . Tunaikan dulu tanggungjawab kau . Plus you too young baby :) Baru 18 tahun . Cut the crap .
By the way tadi on the way pergi tapau makanan dekat UA i see someone yang pernah belajar satu sekolah sama aku dulu . Lepak-lepak kedai mamak sambil hisap rokok dan menghirup kopi . Macam orang tua lah pula . Teringat pula sama umur aku yang semakin menaik ne . In a few days aku masuk 19 sudah . Next year 20, 21, 22... Oh no ! Lepas tu celebrate 18 pun cuma 9 hari sahaja . Tuptup 19 sudah . Punya kick ! Tak sanggup aku mahu naik umur . Tak ready lagi . Can i just be 18 forever ? Life is life after all .
This coming friday mom bestfriend aku merangkap soulsister aku or senang cerita mummy angkat aku akan mengadakan kenduri doa selamat sempena sambut birthday kami. Hahaha . Sejak bila pula kami berangkat-angkat ni ? Kalau pp baca ni mesti dia cakap aku perasan ni . Sorry baby . I was so happy . This is my first time sleep over kan . Im so happy dapat spending my times with my girls again . Gosh ! Right now i miss them  . They my soulsister . Lucky i have them as my friend .
Actually kan tujuan aku menulis entry kali ini sebab aku suka tekan keypad pc ni . Best sangat . Kalau aku ada cerita mesti aku tak tulis habis ni tetapi memandangkan aku tak ada cerita sekarang so merapu sahaja aku tulis . Bercampur baur sudah ni . Ibarat parameswara melompat ke abad 21 . Campuran sejarah tingkatan 3 dan doraemon . Perlukan ? Perlu kah aku buat lawak yang tak seberapa lawak sangat ni ? Cibai betul . Suka betul aku dengar bunyi keypad ni taw . Teringat pula time aku praktikal dekat lawas . I miss lawas badly . Aku rindu si wendy and staff FOA termasuk security sekali . Aunt convenience store pun aku rindu juga . Nanti aku kumpul duit then aku menginap di hotel tu lama-lama ok .
Bab baru lagi . This coming january aku dan baby aku planning a vacation nun jauh dekat ranau . Jauh ke ? Dekat je pun :) Mahu vacation together . Tak pernah lagi kami vacation sama-sama ni . Mesti best tu . Aku dapat imagine dah kami sewa chalet and then BBQ malam-malam . Ketawa-ketawa then sleep together . Haha . Doing girls stuff .
Kan bercampur baur . Sengaja kan supaya panjang . Tak guna lah berblogging kalau pendek-pendek . Tak thrill membaca . End of the story . Mahu pulang kerja aku tak lama . Since aku dah kerja bolehlah aku berblogging tiap hari . Mesti bosan kamu lepas ni dengar cerita mengarut melalu tahap gaban aku ni . Enjoy reading dan jangan lupa follow . Janganlah kedekut nak tekan follow cik abang dan cik kakak . Apologise for what i say . Muahmuah to you .
MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: