Tuesday, January 3, 2012

31.12.2011 adalah hari paling bersejarah aku . Taklah sejarah sangat . Tapi ia adalah hari bila EX yang selama ini aku puja atau disayang mahu aku kembali .


 Message received 

Mi . Boleh kau tolong aku ?

Replied :

Apa ?

Message received 

Aku sudah jumpa perempuan tu . Macam otto-otto kick . Aku mahu break sama dia . 

Replied :

Break lah . Napa mahu bagitahu aku pula ? 

Message received 

Masalahnya dia tak mahu . 

Replied :

Kau kasih brek jak . Macam tak biasa kau kasih patah hati orang . Cakap lah kau tak suka dia . Cakaplah apa -apa . 


Message received

Aku sudah fikir baik-baik . Aku mahu balik sama kau mi . 


Lambat aku reply message dia . Aku mencuba untuk bertenang . Sebelum ini aku memang berharap dia kembali sama aku . Tiap malam aku berdoa dia balik sama aku . Tiap malam aku menangis menulis note di hp aku . Tulis di diari dengan air mata aku meminta dia balik sama aku . Kenapa mesti sekarang ? Kenapa mesti di saat aku sudah bahagia sama orang lain baru dia mahu balik sama aku ? Kenapa baru Tuhan makbulkan doa aku ? Kenapa aku harus memilih antara mereka ? Tetapi aku tidak berfikir dua kali dalam memilih sebab hakikatnya aku sudah pilih orang yang membahagiakan aku . Aku tahu aku tak silap pilih Hafiz dalam hidup aku . Tak ada keraguan dalam hati aku bila harus memilih antara mereka . 

Replied :

ah ? kau tahu aku sudah ada bf kan ? maaf .


Message received 

Takpa tapi nanti bila kau single kau bagitahu aku ah . Aku akan tunggu kau . 



Sekali lagi aku terdiam . Tidak aku membalas message dia . Aku tak mahu fikir pasal tu . Aku tak kan break sama Hafiz . Even kalau aku single pun aku tak kan balik sama dia lagi . Benda itu aku sudah tanamkan dalam hati aku walaup apa pun yang terjadi aku takkan balik sama dia lagi . Tepat jam 12 malam aku text dia . 

Message sent

Selamat tahun baru ayong . Aku mahu kau move on lah tanpa aku atau oneng . Jangan lagi mengharap atau tunggu kami . Kau carilah perempuan yang lain dan lebih baik dari kami . Aku sayang kau tapi sayang itu cuma sayang sebagai kawan . Walaupun aku single aku tak kan balik sama kau . Aku selesa kita berkawan . Maaf . 




Lega aku meluahkan sudah semua sama dia . Tak perlu lagi aku serba salah atau bagi harapan sama dia . Hakikatnya aku baru tahu aku sebenarnya lama sudah move on . Thanks sebab mahu balik sama aku . Aku hargai benda itu sebab ia membuatkan aku sedar yang perasaan aku cuma sama Hafiz . 






MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: