Monday, January 9, 2012

KERJA

As we know aku sekarang kerja dengan mama aku di warehouse . Apa itu ? Means pasal container barang-barang tu . Then barang tu semua mahu hantar pergi tempat masing-masing contoh macam Giant , Watson , Kossan Paint , Goodyear Tyre dan sebagainya lah . Tapi jawatan aku lebih kepada part-time kerani . Bukan angkat barang dan hantar barang ok . Dan cuma sebagai part time workers . Just untuk cari pengalaman dan cari duit . Tetapi terus -terang sometimes kerja ini membosankan dan menyeronokkan . The fun thing is bila kau tak ada kerja kau boleh online sampai habis kerja . The bored thing pula ialah bila tak ada kerja . Best juga lah cuma bila kerja kau online pun pandai bosan juga kan . Thanks juga sebab dekat sini juga lah aku dapat find my true addiction or ambition or maybe passion on something . Selama aku hidup ini , aku tak pernah ada ambition yang real . Pandai tukar-tukar ambition aku . First mahu jadi pelakon , penyanyi or model . Ala setakat lah kan time zaman budak sekolahh . Apa yang di nampak di TV itu lah yang mereka mahu ikut-ikut . Itu ambition aku time sekolah rendah . Time high-school ni cita-cita aku masih kabur . Aku tak tahu apa aku mahu jadi . Apa aku mahu kejar . Bila kena tanya apa cita-cita aku , aku cuma cakap GURU . Kerja paling senang aku rasa jadi guru . Gaji besar dan bila-bila waktu bila mahu continue study pun boleh . Masih dapat half dari actual gaji guru . Tetapi aku taklah minat sangat dengan guru . Honestly aku belum jumpa passion aku dalam mana-mana bidang pun . Kawan aku pula ada yang mahu jadi doktor , guru . Mereka jumpa cita-cita mereka . Benda yang mereka inginkan . Sedangkan aku masih terkial-kial mahu mencari . Aku mahu something yang aku minat . Benda yang akan buat aku cakap ' Yes ! Ini yang aku mahu . Finally aku jumpa passion aku yang sebenar . Apa aku mahu jadi . ' 
Sampai aku habis form 5 , aku masih belum jumpa cita-cita sebenar aku . Sehingga aku continue study and pilih course ' Front Office Skills ' . Apa lagi ni ? Benda ini pasal perhotelan . Jawatan bila habis belajar jadi reception or front office assistant . Paling senang kaunter hadapan bila kamu mahu check in or check out di hotel tu . Aku ikut benda tu pun memang sebab duit . Tak ada minat langsung pasal benda ni . Malah tak pernah terlintas di otak pun benda ini akan jadi something yang aku minat sehingga lah aku praktikal dekat lawas . Dekat sana memang masih kabur lagi cita-cita aku . Tapi aku suka serve customer . Buat check in . Kira duit . Memang best lah .
Bila aku kerja dekat sini ni means di office tempat mom aku ni . Memang aku rasa aku jumpa sudah passion aku . Aku jumpa sudah bidang aku . Memang perhotelan juga yang kena di hati aku . Memang this is what i want . Aku keep searching di hotel-hotel kalau ada vacancy . Memang jiwa aku sama customer service .



p/s : Finally right ? This is my ambition . This is what i want :)
MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: