Tuesday, February 14, 2012

Bad Tuesday ==

Hari ini merupakan hari paling aku benci . Tahu kenapa ? First , awal pagi lagi makcik aku bising-bising . Haih ~ Benda yang tiada kaitan sama aku pun mahu juga di kasih kait bah . Tahu lah bah mereka bergaduh . Ada kami suruh kah ? Tiada kan . Di suruh berbaik , hmm terlalu ego sangat .  Hal dorang hal dorang lah jangan pula mahu kasih kait kait kami bah . Memandai jerr ~
Second , tetiba kena puji konon si boboy tu . Bagus cari lelaki yang macam dia tu . Ada kerja , bertanggungjawab , berkereta dan masa depan . Ini lah masyarakat sekarang , kalau mahu cakap cakap yang depan mata seja . Luar dalam orang tidak pandai mahu tahu . Itu lah yang di nampak , itu lah yang di cakap . Bertanggungjawab ? Pui ~ Ndak lah kali ! Lelaki tu mana tahu bertanggungjawab tu . Aku ada bukti bah tapi malas lah mahu cakap . Aku tak mahu kasih aib cerita orang . Kerja ? Ba baguslah kalau dia ada kerja . Kerja pun sama bapa dia juga . Bah syukurlah kan juga . Berkereta ? Kereta boleh beli bah . Pandai cari duit adalah kereta . Masa depan ? Tiada orang yang tiada masa depan . Itu terpulang dari diri masing-masing jak tu sama ada mahu masa hadapan mereka gelap atau terang . Tapi di mana ada usaha , Tuhan pasti tolong bah . Macam dia , dia berubah bah sekarang . Kalau kamu mahu tahu lah , aku kenal sama apis dari dia tiada kerja . Menganggur . Lepas tu , dia sama aku kapel tetiba dia merancang mahu bertunang sama aku tapi parents dia tak suruh . Parents dia suruh dia cari kerja kalau mahu sama aku . Sama juga macam aku , suruh dia kerja kalau mahu sama aku . Dia usaha dan usaha . Dia berubah sebab mahu sama aku . Actually , untuk diri dia sendiri juga walaupun kalau kalau suatu hari nanti dia bukan sama aku lagi . Last-last dia dapat pertahanan awam . Aku tak tahulah pasal pertahanan awam ni , tapi setahu aku dia sekarang training bah . Bukan bekerja tapi adalah juga kawad dan berjaga malam . Ada elaun lah kena bagi . Satu lagi dia bagitahu aku , lepas habis latihan , kemungkinan boleh masuk jadi polis bantuan . Begitulah menurut pemahaman aku . Well , aku bangga sama dia . Sangat bangga ! At least , ada duit untuk diri dia sendiri . Nasib juga dia jenis yang berjimat . Alhamdullilah di kurniakan lelaki macam dia . Syukur . Jangan terlalu pandang rendah sama orang . Jangan lah gila mahu nasihat aku suruh cari lelaki kaya , bekerjaya . Kalau aku cari pun tapi jodoh aku sama dia , macam mana ? Amin . Jodoh di tangan Tuhan . Perlukah aku lelaki kaya sedangkan aku sendiri boleh cari duit ? Jodoh , ajal , rezeki di tangan Allah .
Third , aku lagi marah ni sama dia sebab dari pagi last text aku sama dia sampai sekrang dia langsung tak text aku ni . Merajuk lah tu . Actually , me mahu cakap pasal perkara kedua di atas ni . Tapi me takut you terasa hati . Nanti tidak pasal-pasal , me kena kasih tinggal lagi terus cakap ' carilah lagi bagus dari me ' , ' me ni bukan lelaki baik ' . Tidak mahu ! Saya tidak mahu macam itu ah sayang . Saya tidak mahu tinggalkan dan ditinggalkan gara-gara benda kecil . Benci ! Kenapa bah tidak text ni ? Isk , tak kan juga tidur sepanjang hari padahal semalam bukannya you bertugas pun . Hmm , mungkin effect ubat batuk kali ? Tapi eishhh ! Me deactivated FB me ahhh . Me bosan ! Tak ada makna tu semua kalau you tak layan me . Masalah selalu jeles sama hubungan kami . Asal bahagia , sana lah juga masalah . Hmm tapi tak apa , Tuhan bagi cobaan . Syukurr ~ Semoga cobaan yang Engkau berikan dapat kami harungi bersama . Amin . 
Forth , apa ahh ? Tiada aku rasa ohh . Tapi mahu cakap sikit . Tapi ini bukan masalah ahh . Jiwang dulu kejap sama apis . Dear apis , me sayang gila mahu mati sama you . Semoga hubungan kita berkekalan . Amin . Iloveyou sayang . Muahmuahmuahmuah . Till death tear us apart . 

Reader , jangan jeles . Ngahahaha ~ 

MOHD HAFIZ MINE . SILA FOLLOW :)

No comments: